Euphron Neo

Discussion of anything and everything relating to chess playing software and machines.

Moderator: Ras

DeNooseDaniel
Full name: Daniel De Noose

Euphron Neo

Post by DeNooseDaniel »

Hello everyone,

My name is Daniel De Noose, I'm 52 years old, father of five childrens (21,18,12,10,6), and I'm a chess club player for 32 years.

I wanted to introduce you to my new, original engine (no borrowed code, my own formulas, etc.). It's still under development and is a classic alpha-beta engine with evaluation, meaning it doesn't use NNUE. It's available for 64-bit Linux and 64-bit Windows. It uses the UCI protocol. I'm currently at version 0.46.

Please feel free to share your feedback, test results, bugs report, etc., to help me improve it.

I've tried adding a few features that I thought would be useful.

I invite you to discover it:

Euphron Neo

Bonjour à tous,

Je me présente : Daniel De Noose, 52 ans, père de 5 enfants, joueur d'échecs en club depuis 32 ans.

Je voulais vous présenter mon nouveau moteur original (pas de code emprunté, formules personnelles, ...). Il est encore en plein développement et se présente comme un moteur alpha-beta à évaluation classique et donc sans NNUE. Il est disponible pour linux et pour windows en 64bits. Il utilise le protocole UCI. Actuellement j'en suis à la version 0.46.
N'hésitez pas à me donner vos avis, résultats de tests, bugs, ... afin de m'aider à le faire évoluer.
J'ai essayé de lui ajouter quelques fonctionnalités que je trouvais utiles.
Je vous laisse le découvrir :

Euphron Neo