A question of trust!?

Discussion of anything and everything relating to chess playing software and machines.

Moderator: Ras

Edward German

A question of trust!?

Post by Edward German »

My original german TEXT:

Eine Frage des Vertrauens?!

Vor einigen Tagen hat mich hier Matthias Gemuh angesprochen, weshalb ich einen Link zu einer Internet-Seite setze, wo Raubkopien von kommerziellen Programmen leider erlaubt sind. Die Moderation hat den Link auch schnell gelöscht! Danke.

Unglücklicher Weise muss ich ehrlich gestehen, dass ich nicht wusste, dass auf der von mir geposteten Seite, Raubkopien zu finden sind. Ich war nämlich nur als Gast dort, und als Gast sieht man das dort nicht!

Nun habe ich mich dort als Mitglied angemeldet, und nun sehe ich alle diese Raubkopien dort. Als Experiment habe ich eine solche Kopie heruntergeladen, ich habe aber nichts installiert. Nachdem ich mich überzeugt hatte, habe ich den ganzen Müll sofort gelöscht!

Übrigens: Zu meiner Überraschung sah ich auf der erwähnten Seite sogar, dass der dortige Admin diese ganzen unerlaubten Sachen zum Download freigegeben hatte! :(

Das ist jedoch nicht das Thema nun, worum es mir geht. Die Promoter und Programmierer von Ippolit/RobboLito sind dort nämlich ebenfalls Mitglieder, Norman Schmidt (FireBird) ebenfalls.

Nun frage ich mich sehr ernsthaft ob man solchen Leuten (Programmieren wie von ippolit und FireBird) vertrauen kann, wenn diese Leute solche Seiten mit den Raubkopien ignorieren, oder sogar als gut finden?

Wer nämlich mit schlechten Menschen gerne zusammen ist, aus dem wird meist irgendwann ebenfalls ein schlechter Mensch, oder?

Wer Raubkopierer gut findet oder ignoriert, und dort diskutiert, der wird irgendwann vermutlich selber Raubkopierer werden! Diese Befürchtung habe ich.

Was meint die Community zu diesen meinen Ansichten?

(Falls es jemanden gibt der meinen deutschen Text ins Englische gut übersetzen könnte, dem wäre ich sehr dankbar dafür, denn die Übersetzung mit dem Internet-Translator ist oft nicht korrekt. sorry)

Eduard.

English, with Internet-Translator:

A question of trust?!

A few days ago myself here Matthias Gemuh addressed, so I put a link to a web page, where pirated copies of commercial programs are allowed. The moderation has also quickly removed the link! Thank you.

Unfortunately, I have to admit honestly that I did not know that I posted on the page, pirated copies can be found. I was there only as a Guest there, and as a guest you can not see that there!

Now I have registered as a member there, and now I see all these pirated there. As an experiment, I downloaded a copy of this, but I installed nothing. After I had convinced myself I've deleted all the rubbish away!

By the way: To my surprise, I saw on the site even mentioned that the local admin had released all these illegal things to download! :(

This is not the topic now, what I care about!

The promoter and programmer of Ippolit / RobboLito are also members there, Norman Schmidt (Firebird) also.

Now, I wonder very seriously whether we can trust these people (such as programming of Ippolit and FireBird), if these people ignore such sites with pirated copies, or even find as well?

For he who is happy to cooperate with evil people, from which is usually sometime also a bad person, right?

Anyone who pirates is good or ignored, and discussed, which will probably eventually themselves become pirates! This fear I have.

What does the community think about these views?

(If there is anyone of my German text would translate well into English, which I would be very grateful for the translation, with the Internet Translator is often not correct, sorry)

Eduard.
kingliveson

Re: A question of trust!?

Post by kingliveson »

I will let others respond to your other points. The programmers of Ippolit >> RobboLito >> Igorrit >> IvanHoe do not allow illegal contents on their website. If some users post something that is determined to be illegal, it is removed.
Matthias Gemuh

Re: A question of trust!?

Post by Matthias Gemuh »

Edward German wrote:My original german TEXT:

Eine Frage des Vertrauens?!

Vor einigen Tagen hat mich hier Matthias Gemuh angesprochen, weshalb ich einen Link zu einer Internet-Seite setze, wo Raubkopien von kommerziellen Programmen leider erlaubt sind.

........

English, with Internet-Translator:

A question of trust?!

A few days ago myself here Matthias Gemuh addressed, so I put a link to a web page, where pirated copies of commercial programs are allowed.
Eduard.
back to German:

Vor einigen Tagen hat mich hier Matthias Gemuh angesprochen, deshalb habe ich einen Link zu einer Internet-Seite gesetzt, wo Raubkopien von kommerziellen Programmen leider erlaubt sind.

not same as original.

Matthias.

P.S.: Not very long ago, guests could download freely.
My engine was quite strong till I added knowledge to it.
http://www.chess.hylogic.de